İlk Windows 8 Deneyimim ve Büyüleyen Özellik

Windows 8' in çıkışı ile beraber PC üreticileri de normal olarak yeni işletim sistemini kullanmaya başladılar.
İlk 8 deneyimim bir masaüstü bilgisayarda oldu. Bilgisayarı başlattık ve karşımda sağo sola hareket ettirebildiğim karelerden baka hiç bir şey yoktu. Tabiki bu arada başımda benim onlara teknik servis hizmeti vermemi bekleyen insanlar vardı ve birazda bilir kişi tavrı ile fareyi bir sağa bir sola oynattıktan sonra masa üstünü bulduk. Ama burada da başlat menüsü yoktu. Anladık ki başlat menüsü açılışda gelen arayüz olmuş.

İlk Soru : Bilgisayarı nasıl kapatabiliriz.
Bu soruyu bana soranlar bilgisayarı kullanacak olan kişilerdi ve aslında bunun nasıl yapılacağını bende bilmiyordum. Yine bilirkişi edası ile biraz sağ sol fare hareketi ile, ekranın sağ alt köşesine gelindiğinde ortaya çıkan bölümden yapıldığını öğrendik ve öğrettik.

Kolay ama alışmak lazım
Bir müddet kullanımdan sonra aslında çok da karışık olmayan hatta kullanımı kolay bir sistem olmaya başlıyor Windows 8. Tabiki yeni bir işletim sisteminin daha kullanışlı bir arayüzle gelmesi normal.

Büyüleyen özellik
Tabiki büyüleyen demek biraz zor. Çünkü diğer sistemler bunu zaten yapabiliyordu (örnek Mac OS). 
Bahsettiğim özellik iso kalıpları ile ilgili. 
Hiçbir zaman disk yazma programlarını sevmemişimdir. Aslında çok basit olan bir işlemi neden Windows yapamazdı çok merak ederdim. Windows 7 ile beraber yazma tarafında iyi gelişmeler oldu. Üstelik buna birde iso kalıplarını bir programa ihtiyaç olmadan direk diske yazabilme özelliği eklenmişti ki zaten bu bile başlı başına çok güzel bir özellik idi. Şimdi ise Windows 8 de karşımıza yazmadan da ileri direk sanal sürücü olarak bağlama seçeneği sunulmuş. Herhangi bir iso dosyasına sağ tıklandığında gelen bağla seçeneğini tıklamamız yeterli. 
Bu özellik de yine ilk Windows 8 deneyimimde karşıma çıktı. Daha önce bunu duymuştum ancak bir şekilde hatırlamıyordum. Tam da bir iso dosyasını acaba hangi program ile kullansam derken birden ışıklar yandı ve bu özelliğin Windows 8' de yerleşik olarak geldiğini hatırladım. Sonrasını anlatmama dahi gerek yok. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder